Петък, 25 Май 2018

Скандалното откритие на германски учени, морската сол изобилства от пластмаса

Това е резултат от невъздържаната ни употреба на пластмаса

Мислим си, че солим манджите си, а то ги гарнираме с пластмаса. Скандалното откритие е на германски учени, констатирали микропластмаса в натуралната морска сол fleur de sel (фльор дьо сел), която се образува и събира от повърхността на солниците, предава БТА.

"Това е резултат от невъздържаната ни употреба на пластмаса", каза Барбара Шолц-Бьотхер от Института по морска химия и биология в университета на Олденбург.

Учените са анализирали няколко проби сол. В тях са открили полиетилен, полипропилен, полиетилен терефталат. Тези пластмаси се използват за производството на опаковки и синтетични влакна като микрофибрите.

"Във всяка изследвана проба досега откривам микропластмаса, разбира се в различни количества" - казва, лишен от изненада, Гунар Гердтс, морски биолог ог института "Алфред Вегенер". Ученият прави изследвания в Северно море и Арктика от пет години.

Мнението на Матиас Гелинг, който работи във федералния институт за оценка на рисковете, заяви, че са необходими много изследвания, за да бъде установено дали частиците може да са вредни за човешкото здраве.