Четвъртък, 20 Септември 2018
Четвъртък, 20 Септември 2018

5 ползи от плуването

5 ползи от плуването

Плуването е един от най-полезните спортове за човека. Благодарение на него физическото ни състояние се подобрява значително. Този спорт оказва благоприятно въздействие върху цялото тяло и жизнения тонус на човек. 

Много хора го свързват основно с летния сезон, но е факт, че при желание всеки може да практикува плуване дори и през зимата – в закрити басейни, каквито има във всеки по-голям град.

Вижте 5 ползи за здравето от плуването:

1. Помага на сърцето

Това е едно перфектно кардио упражнение, което помага на вашето сърце. Плуването е аеробичен спорт, кара сърцето ви да работи по-добре и то става по-ефикасно. Това означава, че сърцето ви изпомпва повече кръв, която достига до всеки един мускул в тялото ви.

2. Подобрява сексуалния живот

Изследване направено във филаделфийския университет показва, че половин час плуване три пъти в седмицата, може значително да повлияе на сексуалните възможности. Само половин час физическо натоварване три пъти в седмицата повдига оптимално нивото на сексуалните хормони. Плуването е идеално, защото то помага на цели мускулни групи.

3. Регулира теглото

Ако искате да поддържате теглото си в норма, плуването ще ви помогне в това начинание. 3 пъти седмично и ще успеете да регулирате теглото си. 10 минути плуване свободен стил - кроул ще ви помогне да изгорите между 60 и 80 калории, а стилът бътерфлай ще ви помогне да изгорите над 150 калории за 10 минути.

4.Намалява стреса и подобрява мозъчната дейност

Стресът е един от основните проблеми на съвременния свят. Плуването ще ви помогне да го намалите, защото докато сте в басейна, вие ще забравите за всички проблеми. Също така активната работа на сърцето ще ви помогне да пратите повече кръв в мозъка, което ще ви помогне да подобрите работата на мозъка ви.

5. Помага при респираторни проблеми

Сигурно сте чували за астма – болестта, при която дишането е затруднено и въздухът не стига. Когато плувате, вие се учите да правите повече движения с по-малко въздух. Именно за това се препоръчва на хора с астма не да бягат, а да плуват.

Свързани статии (по етикет)

Оставете коментар