Неделя, 16 Декември 2018

Астрономи откриха 3 планети, подобни на Земята

Испански астрономи от Университета в Овиедо откриха две нови планетни системи и три подобни на Земята планети, предава БГНЕС.

Първата система се намира на приблизително 160 светлинни години от Земята. Тя съдържа най-малко три каменисти планети, чийто радиус е приблизително равен на земния, а масата представлява 1.4, 0.9 и 1.3 от земната. Небесните тела се въртят около червено джудже на период от съответно 5.2, 7.8 и 10.1 дни. Температурата на звездите достига 3450 келвина, което е 1,5 пъти по-малко, отколкото на Слънцето.

Във втората система главната звезда е червено джудже с температура 3800 келвина. Около нея се въртят две супернови, превъзхождащи Земята по размер два пъти, а по маса – пет пъти. Те правят едно завъртане около своето светило съответно за 6 и 20 дни. В бъдеще изследователите се надяват да проучат атмосферата на планетите, а също така да определят техния състав.

Астрономите предполагат, че планетите са твърде горещи и по тази причина на тях няма живот. Най-богата на земеподобни планети се смята системата TRAPPIST-1, която се намира на 39,5 светлини години от Слънцето в съзвездието Водолей. Там наведнъж са открити 7 такива планети, три от тях се намират в така наречената „обитаема зона“.

• Земята изгуби още един животински вид

За съжаление тази година не започва добре за разнообразието на природата и в частност за един животински вид. И до голяма степен ние, хората, имаме принос за това, съобщава Vesti.bg

• Земята е изгубила 60% от дивите си животни за 44 години

Бозайници, птици, риби, влечуги - под въздействието на човека Земята е изгубила 60 процента от дивите си гръбначни видове в периода 1970-2014 година, съобщават Франс прес и ТАСС.

• Астрономи откриха взривяващи се златни звезди

С помощта на свръхчувствителни телескопи учени от НАСА откриха в космоса обемни взривове с радиоактивно излъчване, които изглежда стават причина за формиране на редки скъпоценни метали, като злато и платина, съобщи Лайф.