Понеделник, 16 Септември 2019
Астрономи откриха потенциално обитаема планета в нова звездна система

Международен екип от астрономи откри нова звездна система, включваща планета, която може да е обитаема, сочат резултатите от изследване, цитирани от АФП.

Три нови планети бяха открити в орбита около червеното джудже GJ 357.

"Те формират звездна система, която се намира на относително малко разстояние - 31 светлинни години, от Земята", заяви Рафаел Луке от Института по астрофизика на Канарските острови. Откритието е направено благодарение на данни, събрани от търсещия екзопланети спътник ТЕСС на НАСА.

Най-отдалечената от звездата планета, кръстена GJ 357d, интригува най-много учените, които смятат, че може да е обитаема. Другите две са прекалено горещи.

Сред критериите, използвани, за да се прецени дали дадена планета е обитаема, са скалиста почва, размери, сходни със земните, и разстояние до звездата, което не е нито прекалено голямо, нито прекалено малко, за да може температурата да е подходяща за наличие на вода в течно състояние - ключов фактор за развитие на живот.

Като се има предвид, че разстоянието до звездата е сходно с това между Марс и Слънцето, учените смятат, че температурата на планетата GJ 357d е около минус 53 градуса Целзий.

Източник: БТА