Петък, 06 Декември 2019

ndt banner2

Петък, 06 Декември 2019
Учени от НАСА откриха признаци на живот на сатурновата луна Енцелад

Учени от НАСА откриха основни, необходими за съществуването на живота органични съставки във вода, изхвърлена от гейзери на повърхността на сатурновата луна Енцелад, съобщи Сайънс алърт, цитирано от БТА.

Специалистите анализирали химичния състав на струи вода и лед, които редовно се изхвърлят през цепнатини в ледената кора на Енцелад. Пробите били взети с помощта на космическия апарат "Касини".

Winbet - победата е на върха на пръстите! (18+)

Планетолозите открили разтворими вещества, съдържащи атоми азот и кислород, които са с ключова роля за формирането на аминокиселини. Тези съединения може да влязат в дълбоководни химични реакции, осигурявайки "строителен материал" за поява на живи организми.

По мнението на учените, на дъното на океана под ледената кора на Енцелад е възможно да има процеси, сходни със земните. Морска вода се смесва с магма и в резултат се формират хидротермални извори с температура до 370 градуса Целзий. В подобни условия органични съединения се превръщат в аминокиселини, а минерални съставки позволяват живи организми да се развиват и размножават без помощта на слънчева светлина.

В рамките на предишни изследвания също бяха открити органични вещества, които обаче не се разтварят във вода, и затова бе неизвестно дали е възможно да влязат в химични реакции близо до хидротермални извори.