Понеделник, 09 Декември 2019

ndt banner2

Понеделник, 09 Декември 2019
Сутрешното доспиване е вредно

Сутрешното доспиване е вредно

Много от нас всяка сутрин воюват с будилника, отлагайки ставането с „още 5 минути“. Американският лекар Крис Уинтър смята, че този наглед безобиден процес нанася щети на организма. В резултат се нарушава изработването на хормони, през целия ден се чувстваме недоспали, нарушава се работата на органите

Хормонални нарушения

Ако сутрин непрекъснато отлагаме ставането, доспивайки за „още 5 минути“, мозъкът не разбира кога трябва да се настрои на режим бодърстване. В резултат не се задейства механизмът за освобождаване на хормони и ние не се чувстваме отпочинали, обяснява Уинтър.

Основното нарушение е във връзката мелатонин-кортизол. При събуждането хормонът на съня (мелатонин) отстъпва мястото си на главния хормон на бодърстването – кортизола. Ако след събуждане, решим да поспим още малко, необходимите хормони не се изработват и при ставане се чувстваме сънливи и дезориентирани.

Winbet - победата е на върха на пръстите! (18+)

Проблеми със сутрешната дефекация

Събуждането пренастройва организма и той буквално се включва в режим на активна работа, стомашно-чревният тракт не е изключение. Сънят и храносмилането са тясно свързани, а ако чревният тракт не се събуди навреме резултатът може да бъде запек или подуване на корема.

Чувство на глад през целия ден

Пробуждането е свързано с отделянето на хормона грелин – хормонът на глада. Ако сме се събудили гладни, а после отново заспим, нивото на грелина пада, но след няколко часа ни връхлита с нова сила, заставяйки ни да преяждаме.

Сънливи цял ден

Сънливостта води до затруднения да вземаме решения, допускане на грешки. Трудно се настройваме в режим на работа.

Свързани статии (по етикет)

  • Как да променим закуската, за да отслабнем

    Когато човек реши да отслабва, той може да избира между стотици хранителни режими. Може да се ръководи от съветите на звездите, диетите на звездите, тренировките на звездите, но рядко си даваме сметка, че понякога е нужно да направим само няколко дребни промени в режима си на хранене, за да видим и първите положителни резултати

  • Дори мисълта за кафе „събужда“ мозъка
    Резултатите от ново изследване навеждат на мисълта, че излагането на неща, които напомнят на хората за кафе, може да „разбуди“ мозъка по същия начин, както действителната консумация на напитката, съобщи ЮПИ.
  • 8 причини да ставате по-рано сутрин

    В колко часа ставате сутрин? Някои хора твърдят, че колкото по-рано ставаш, толкова по-добре. Други обичат да спят до обяд. 

Оставете коментар

baner

 FB banner