Сряда, 16 Януари 2019

Учени създадоха способ за предсказване на земетресения

Исландски изследователи са разработили точен способ за предсказване на земетресения, като за целта са използвали кабел с оптични влакна за откриване и оценка на сеизмичната активност, предава Би Би Си.

По време на изпитанията било констатирано, че обикновеният оптичен кабел за пренос на интернет и телевизия, е много чувствителен към движението на почвата.

Съвместно с колеги от Немския център за геофизични изследвания исландските геолози са използвали обикновен кабел с оптично влакно, свързващ две електростанции в Исландия. По него бил пуснат малък лазерен импулс, който се оказал достатъчен за определяне на колебанията по цялата дължина на проводника.

Благодарение на новата технология учените ще могат с точност да предсказват мястото и началото на сеизмичната активност. По този начин ще могат своевременно да бъдат предупреждавани хората за опасността и да се осъществи в бърз порядък евакуацията на населението.

Новата технология вече постъпи в опитна експлоатация в геологични лаборатории в Мексико и Япония.

• Учени откриха как да подмладим мозъка си

Редовните физически упражнения намаляват когнитивните нарушения и „подмладяват“ мозъка. До този извод са стигнали учени от американския Университет Дюк в Северна Каролина. Тяхното изследване е публикувано в списание Neurology, предава Нова тв.

• Руски учени предложиха ново лечение на мозъчен тумор

Руски учени от Далекоизточния федерален университет предложиха нов метод за лечение на глиома - най-разпространения мозъчен тумор, с изкуствено активиране на ракови стволови клетки, предаде ТАСС.

• Учени разкриха тайна, свързана със строителството на древните китайски пирамиди

Италианският астрофизик и археоастроном Джулио Мали заключи, че разположението на древните могилни гробници в Китай, в които са положени тленните останки на императори, е свързано със северния небесен полюс, където понастоящем се намира Полярната звезда, съобщи Сайънс алърт.