Петък, 13 Декември 2019

ndt banner2

Петък, 13 Декември 2019
„Еърфорс”, или диетата на US астронавтите

„Еърфорс”, или диетата на US астронавтите

Яжте, колкото искате, съветват Арнолд Шварценегер и Алла Пугачова

Преди около 30 години специалисти на НАСА разработват диета, с която се контролират килограмите на американските астронавти. У нас тя е известна като НВД – ниско въглехидратна диета, или още като „точкова”. В Русия я знаят като „Кремълска”, „Путинска” или „Диетата на Лужков” (бивш московски кмет). В родината на Пушкин преди време дори бе публикувана книга със заглавие „Диетата на кремълските политици – без гриф секретно” на д-р В. Гурова, която твърди, че руснаци от висшите ешелони на властта някога са „откраднали” диетоложките разработки на НАСА, за да ги ползват за себе си. (Именно оттам тази диета става популярна в Русия като „Кремълска”.)

Един от големите привърженици на този вид хранене е холивудската звезда Арнолд Шварценегер. Не само заради тренировките, но и за да поддържа теглото си, „батко“ Арни ползва точно тази диета, като я прилага, винаги когато му се налага да смъкне някое излишно килце. Друг радетел на този – напоследък отричан, метод на хапване, е руската звезда Алла Пугачова. Изпълнителката, прочула се преди години с хита на Емил Димитров „Арлекино“, преди години се придържаше към храните на кремълските чиновци.

Същността на оригиналната точкова диета се заключава в липсата или в минималното поемане на въглехидрати за сметка на белтъчините и мазнините. Първото, което трябва да се каже за нея, е, че е невероятно ефикасна – за 5 седмици може да се свалят до 12 кг! И пак с нейна помощ теглото до се задържи такова, каквото ви харесва. Второто е, че всеки продукт се оценява в условни единици или „точки” в зависимост от съдържанието на въглехидрати. Третото и основно е, че можете да ядете, колкото искате!

Какво трябва да се избягва? Сладкото, солта, хляба, макаронените изделия, картофите, ориза, фасула, лещата. А на първо време ще се наложи да се лишите и от плодове, зеленчуци и сокове, съдържащи повечко въглехидрати. Най-важното е да не подслаждате нищо – дори 1 бонбон ще надхвърли дневния ви „точков” лимит, а това няма да ви накара да се чувствате сити!

Какво може да се яде? Всякакъв вид месо, включително дивеч, дори сланина, риба и морски дарове, кашкавал, сирене и зеленчуци с ниско съдържание на въглехидрати.

Ако искате до отслабнете трайно, съставете си меню по следния начин: 1-ва седмица – от 0 до 5 точки дневно, 2-ра седмица – от 5 до 10 точки, 3-та – от 10 до 15 точки, 4-та – от 15 до 20, 5-та – от 20 до 25. Ако след това желаете да смъкнете още малко, не консумирайте повече до 40 точки на ден; ако искате да го задържите, поемайте по не повече от 60 точки дневно. За напълняване ви трябват по около 80 точки. Вода можете да пиете, колкото пожелаете.

Списък с основните продукти /за 100 гр./ и съответстващите им точки:

Месо (свинско, телешко, говеждо, агнешко, пилешко, пуешко, дивеч) – печено или варено - 0

Телешки/пилешки дроб – варен или печен - 0

Пилешки/телешки бульон - 0

Олио, зехтин - 0

Кренвирш - 0

Майонеза - 0

Маргарин - 0

Доматен сок - 0

Варени домати – 250 г - 0

Минерална вода - 0

Кафе или чай - 0

Луканка, сарфалад - 1

Палачинка – 1 бр. - 1

Яйце, 1 бр. - 0,5

2 яйца с шунка и масло - 1

Пресен колбас                - 1

Шунка  - 1

Прясно мляко  - 1

Сметана – 1 с. л. - 1

Кисело мляко – 250 гр . - 1

Кромид лук - 1

Вино, 250 мл. - 1

Уиски, 50 мл.  -  1

Коняк, 50 мл. - 1

Кашкавал - 1

Ликьор, 50 мл. 2

Сирене - 3

Извара - 3

Мозък с масло - 4

Моркови - 4

Кайсия – 2 бр. - 5

Риба - 3

Домати 1 бр. - 6

Чушка – 1 бр. - 9

Зеле - 9

Мандарина - 10

Праскова - 10

Телешко рагу със зеле               - 15

Портокал - 17

Малини – 250 гр. - 17

Ябълка, 1 бр. - 18

Грозде – 250 гр. - 18

Грах - 20

Ягоди – 250 гр. - 20

Зрял боб - 20

Зелен фасул - 20

Ракия, 100 мл. - 20

Пъпеш – 250 гр. - 20

Картоф варен, 1 бр. - 23

Мед – 1 с. л. - 23

Круши, 1 бр. - 25

Черен хляб - 40

Ориз варен - 40

Макарони/спагети - 40

Картофено пюре с мляко - 40

Бял хляб - 48

Торта с крем - 62

Сладолед - 70

 

Примерно дневно меню на един кремълски чиновник:

Закуска: Кашкавал – 50 гр., кафе или чай без захар – 150 гр., омлет с шунка – 200 гр.

Обяд: Телешки бульон – 500 гр., печено пиле – 200 гр., задушени гъби – 100 г, салата – 150 г, кашкавал – 50 гр., чай без захар – 50 гр.

Вечеря – бяло сухо вино – 250 мл., телешко филе на скара – 100 гр., бобови – 40 г, кафе с коняк – 150 мл.

 

Примерно дневно меню за отслабване:

Закуска: чаша зелен чай, 2 яйца, приготвени както ви харесват

Обяд: пилешки бульон, колкото искате, 100-150 гр. пиле

Късна закуска: 2 яйца, приготвени както ви харесват

Вечеря: печена риба или свинско филе, колкото искате

 

Свързани статии (по етикет)

  • SpaceX тества евакуационната система за астронавти

    Американската компания SpaceX на предприемача Илон Мъск извърши успешни изпитания на системата за евакуация на пилотирания кораб Crew Dragon, предаде ТАСС. Това се казва в съобщение на компанията в Туитър

  • Кои спортове са подходящи за хората, предразположени към затлъстяване?

    Учените отдавна изследват причините за затлъстяване, индивидуалните и психичните особености на всеки човек и отсъствието на самоконтрол

  • Как да променим закуската, за да отслабнем

    Когато човек реши да отслабва, той може да избира между стотици хранителни режими. Може да се ръководи от съветите на звездите, диетите на звездите, тренировките на звездите, но рядко си даваме сметка, че понякога е нужно да направим само няколко дребни промени в режима си на хранене, за да видим и първите положителни резултати

Оставете коментар

baner

 FB banner