„Еърфорс”, или диетата на US астронавтите

„Еърфорс”, или диетата на US астронавтите

Яжте, колкото искате, съветват Арнолд Шварценегер и Алла Пугачова

Преди около 30 години специалисти на НАСА разработват диета, с която се контролират килограмите на американските астронавти. У нас тя е известна като НВД – ниско въглехидратна диета, или още като „точкова”. В Русия я знаят като „Кремълска”, „Путинска” или „Диетата на Лужков” (бивш московски кмет). В родината на Пушкин преди време дори бе публикувана книга със заглавие „Диетата на кремълските политици – без гриф секретно” на д-р В. Гурова, която твърди, че руснаци от висшите ешелони на властта някога са „откраднали” диетоложките разработки на НАСА, за да ги ползват за себе си. (Именно оттам тази диета става популярна в Русия като „Кремълска”.)

Един от големите привърженици на този вид хранене е холивудската звезда Арнолд Шварценегер. Не само заради тренировките, но и за да поддържа теглото си, „батко“ Арни ползва точно тази диета, като я прилага, винаги когато му се налага да смъкне някое излишно килце. Друг радетел на този – напоследък отричан, метод на хапване, е руската звезда Алла Пугачова. Изпълнителката, прочула се преди години с хита на Емил Димитров „Арлекино“, преди години се придържаше към храните на кремълските чиновци.

Същността на оригиналната точкова диета се заключава в липсата или в минималното поемане на въглехидрати за сметка на белтъчините и мазнините. Първото, което трябва да се каже за нея, е, че е невероятно ефикасна – за 5 седмици може да се свалят до 12 кг! И пак с нейна помощ теглото до се задържи такова, каквото ви харесва. Второто е, че всеки продукт се оценява в условни единици или „точки” в зависимост от съдържанието на въглехидрати. Третото и основно е, че можете да ядете, колкото искате!

Какво трябва да се избягва? Сладкото, солта, хляба, макаронените изделия, картофите, ориза, фасула, лещата. А на първо време ще се наложи да се лишите и от плодове, зеленчуци и сокове, съдържащи повечко въглехидрати. Най-важното е да не подслаждате нищо – дори 1 бонбон ще надхвърли дневния ви „точков” лимит, а това няма да ви накара да се чувствате сити!

Какво може да се яде? Всякакъв вид месо, включително дивеч, дори сланина, риба и морски дарове, кашкавал, сирене и зеленчуци с ниско съдържание на въглехидрати.

Ако искате до отслабнете трайно, съставете си меню по следния начин: 1-ва седмица – от 0 до 5 точки дневно, 2-ра седмица – от 5 до 10 точки, 3-та – от 10 до 15 точки, 4-та – от 15 до 20, 5-та – от 20 до 25. Ако след това желаете да смъкнете още малко, не консумирайте повече до 40 точки на ден; ако искате да го задържите, поемайте по не повече от 60 точки дневно. За напълняване ви трябват по около 80 точки. Вода можете да пиете, колкото пожелаете.

Списък с основните продукти /за 100 гр./ и съответстващите им точки:

Месо (свинско, телешко, говеждо, агнешко, пилешко, пуешко, дивеч) – печено или варено - 0

Телешки/пилешки дроб – варен или печен - 0

Пилешки/телешки бульон - 0

Олио, зехтин - 0

Кренвирш - 0

Майонеза - 0

Маргарин - 0

Доматен сок - 0

Варени домати – 250 г - 0

Минерална вода - 0

Кафе или чай - 0

Луканка, сарфалад - 1

Палачинка – 1 бр. - 1

Яйце, 1 бр. - 0,5

2 яйца с шунка и масло - 1

Пресен колбас                - 1

Шунка  - 1

Прясно мляко  - 1

Сметана – 1 с. л. - 1

Кисело мляко – 250 гр . - 1

Кромид лук - 1

Вино, 250 мл. - 1

Уиски, 50 мл.  -  1

Коняк, 50 мл. - 1

Кашкавал - 1

Ликьор, 50 мл. 2

Сирене - 3

Извара - 3

Мозък с масло - 4

Моркови - 4

Кайсия – 2 бр. - 5

Риба - 3

Домати 1 бр. - 6

Чушка – 1 бр. - 9

Зеле - 9

Мандарина - 10

Праскова - 10

Телешко рагу със зеле               - 15

Портокал - 17

Малини – 250 гр. - 17

Ябълка, 1 бр. - 18

Грозде – 250 гр. - 18

Грах - 20

Ягоди – 250 гр. - 20

Зрял боб - 20

Зелен фасул - 20

Ракия, 100 мл. - 20

Пъпеш – 250 гр. - 20

Картоф варен, 1 бр. - 23

Мед – 1 с. л. - 23

Круши, 1 бр. - 25

Черен хляб - 40

Ориз варен - 40

Макарони/спагети - 40

Картофено пюре с мляко - 40

Бял хляб - 48

Торта с крем - 62

Сладолед - 70

 

Примерно дневно меню на един кремълски чиновник:

Закуска: Кашкавал – 50 гр., кафе или чай без захар – 150 гр., омлет с шунка – 200 гр.

Обяд: Телешки бульон – 500 гр., печено пиле – 200 гр., задушени гъби – 100 г, салата – 150 г, кашкавал – 50 гр., чай без захар – 50 гр.

Вечеря – бяло сухо вино – 250 мл., телешко филе на скара – 100 гр., бобови – 40 г, кафе с коняк – 150 мл.

 

Примерно дневно меню за отслабване:

Закуска: чаша зелен чай, 2 яйца, приготвени както ви харесват

Обяд: пилешки бульон, колкото искате, 100-150 гр. пиле

Късна закуска: 2 яйца, приготвени както ви харесват

Вечеря: печена риба или свинско филе, колкото искате

 

Оставете коментар