Понеделник, 20 Януари 2020

ndt banner2

Понеделник, 20 Януари 2020
5 храни, за здрав черен дроб

5 храни, за здрав черен дроб

Черният дроб осигурява повече от 500 жизненоважни функции на организма

Черният дроб осигурява повече от 500 жизненоважни функции на организма. Сред тях е елиминирането на токсините, синтез на основни молекули и съхранява витамини и енергия (под формата на захар).

Статистиката показва, че чернодробните заболявания нарастват. Тенденцията може да бъде обърната, променяйки някои от нашите навици, включително консумирани храни. Консумацията на алкохол, рафинирани захари и наситени мазнини са избор на храни, които влияят негативно върху здравето на черния дроб.

Като цяло, средиземноморската диета трябва да бъде предпочитана заради съдържанието на фибри, антиоксиданти, противовъзпалителни хранителни вещества и добри мазнини, всички еднакво полезни.
Ето и петте храни, които трябва да се консумирате за оптимално здраве на черния дроб.

Номер 1: Пълнозърнести продукти

Многозърнест хляб, киноа, пълнозърнести макаронени изделия, кафяв ориз, ечемик, овесени ядки и др . Тези храни имат едно общо нещо: те са с високо съдържание на фибри. Храните с високо съдържание на фибри могат да намалят насищането със захар на черния дроб, като по този начин избягват претоварването му.

За да се възползвате от приема на фибри, се препоръчва минимална консумация от 30 g на ден. По-добре е да започнете да постигате тази цел сега като замените белия хляб с пълнозърнест.

Номер 2: Растителни протеини

Растителните протеини са добра алтернатива на животинските протеини, тъй като са с много ниско съдържание на „лоши мазнини“, отчасти отговорни за възпалителни процеси, които са вредни за поддържане целостта на чернодробните функции. Изследванията потвърждават, че чернодробната стеатоза може да бъде причинена от злоупотреба с алкохол, но и от наднормено тегло.

Номер 3: „Цветни“ зеленчуци

Броколи, спанак, цвекло, грейпфрут, портокал и др .
Зеленчуците са богати на фибри, витамини и минерали, но най-вече антиоксиданти. В резултат на това те намаляват възпалението и осигуряват по-добра защита срещу заболявания, включително тези, които могат да засегнат черния дроб. Препоръчва се да се яде половин чиния зеленчуци при всяко хранене.

Номер 4: Храни без добавена захар

Натрупването на мазнини в черния дроб се получава чрез свръхконсумация на захар и калории. Така четенето на списъка на съставките на всеки консумиран продукт се превръща в незаменим актив за здравето на черния дроб. За да се гарантира, че храните с добавени захари са ограничени, думите „захар“, „глюкоза“, „глюкозо-фруктоза“, „сироп от…“ и т.н., трябва да бъдат идентифицирани.
Ако списъкът на съставките съдържа една от тези думи, по-добре е да намерите заместител.

Номер 5: Кафе

Какво е по-успокояващо от това да знаете, че сутрешното ви кафе има други предимства, освен да ви помогне да се събудите. Всъщност консумацията на кафе в умерено количество (една до две чаши на ден) също би било полезно за черния дроб, тъй като би намалило неговата твърдост.
Тази гъвкавост защитава вашия дроб от лезии като фиброза и независимо от вашето здравословно състояние и външни фактори. Малки количества чай могат да имат същия ефект.

В заключение: нашето поведение и изборът на храна влияят върху поддържането на здравето на органите и тяхното функциониране. Поставянето на реалистични цели и точното наблюдение може да бъде от полза за запазването на здравето ни.

Свързани статии (по етикет)

Оставете коментар

baner

 FB banner