Постенето 14 часа в денонощието може да намали риска от диабет

Постенето 14 часа в денонощието може да намали риска от диабет

Консумацията на храна през 10-часов прозорец в денонощието, последвана от 14-часово постене, може да помогне на хора, за които има риск от диабет, сърдечни заболявания и инсулт, да избегнат хронични болести, да отслабнат и да се почувстват по-добре

Постенето 14 часа в денонощието може да намали риска от диабет, съобщава в. "Дейли мейл". 

Гладуването за определен период от денонощието стана популярно сред редица знаменитости, като реалити звездата Кортни Кардашиян и създателя на социалната мрежа Туитър Джак Дорси.

Някои от тях стигат до крайности в постенето, но изследване на учени от Калифорнийския университет в Сан Диего показа, че консумацията на храна единствено през 10-часов прозорец в денонощието не само е възможно, но и води до намаляване на телесното тегло и понижаване нивото на "лошия" холестерол.

Изследването обхванало 19 участници, повечето от които били затлъстели. За 12 седмици намалели индексът на телесната им маса, телесното им тегло и телесните им мазнини, а стойностите за кръвното им налягане и кръвната им захар се подобрили.

Консумацията на храна през 10-часов прозорец в денонощието, последвана от 14-часово постене, може да помогне на хора, за които има риск от диабет, сърдечни заболявания и инсулт, да избегнат хронични болести, да отслабнат и да се почувстват по-добре.

От Американската асоциация за сърдечно здраве смятат, че 47 милиона души в САЩ са засегнати от метаболитен синдром. Става въпрос за симптоми, които в редица случаи предхождат появата на диабет.

У около една трета от възрастните американци се наблюдават най-малко 3 от 5 рискови фактора, свързани с метаболитен синдром - високо ниво на кръвната захар, високо кръвно налягане, високо ниво на триглицеридите в кръвта, ниско ниво на "добрия" холестерол и затлъстяване в коремната област.

Участниците в изследването били засегнати от метаболитен синдром. За 12 седмици те преминали към постене 14 часа в денонощието. През останалите 10 часа можели да консумират каквото, когато и както поискат. Участниците били склонни да закусват по-късно - около два часа след ставане от леглото, и да вечерят по-рано, отколкото го правели преди.

Дванадесет седмици по-късно телесните им мазнини, индексът им на телесна маса и телесното им тегло намалели с около 3 процента. Много участници имали по-ниски нива на "лошия" холестерол и кръвната захар, а 70 процента уверили, че спят по-добре. Ефектът бил толкова впечатляващ, че две трети от участниците продължили да постят 14 часа в денонощието една година след приключването на изследването.

Източник: БТА

Оставете коментар